piątek, 19 kwietnia 2013

Odliczamy...

Kiedy człowiekowi się nie chce pisać konkretnej opinii (a przeczytane książki z wyrzutem szeleszczą kartkami w jakimś odludnym kącie mieszkania), to w ramach uspokajania sumienia łapie się za rozmaite listy, łańcuszki, gry i zabawy krążące po blogosferze... 



Z tego powodu dzisiaj takie zestawienie, które rzuciło mi się w oczy na kilku odwiedzanych przeze mnie blogach. Nazywa się to "55" a pod tą niewiele mówiącą nazwą kryje się coś takiego:

10 książek, które bardzo mi się podobały: - ta lista wygląda tak dzisiaj, za tydzień czy miesiąc, może wyglądać całkiem inaczej. Chociaż część tytułów znajdzie się na niej zawsze;)
  1. "Błękitny zamek" L.M. Montgomery
  2. "Maria i Magdalena" M. Samozwaniec
  3. "Mistrz i Małgorzata" M. Bułhakow
  4. "Perswazje" J. Austen
  5. "Wszyscy jesteśmy podejrzani" J. Chmielewska
  6. "Dożywocie" M. Kisiel
  7. "Cukiernia pod Amorem" M. Gutowska-Adamczyk
  8. "Władca pierścieni" J.R.R. Tolkien
  9. "Opowieści z Narni" C.S. Lewis
  10. "Gra o tron" G.R.R. Martin

9 książek, które mniej mi się podobały:
  1. "Walkirie" P. Coelho
  2. "Zwyczajny facet" M. Kalicińska
  3. "Przeminęło z wiatrem" M. Mitchell
  4. "Merde! Rok w Paryżu" S. Clarke
  5. "Gwałt" J. Chmielewska
  6. "Zawsze przy mnie stój" C. Jess-Cooke
  7. "Bieguni" O. Tokarczuk
  8. "Miłość wyczytana z nut" A. Tyl
  9. "Sosnowe dziedzictwo" M. Ulatowska
8 blogów, które najchętniej czytam: - jak wybrać tylko tyle?
  1. Beznadziejnie zacofany w lekturze 
  2. Czytam więc jestem 
  3.  Kreatywa
  4. Książki Sardegny 
  5. Lektury Lirael 
  6.  Moje podróże
  7. Notatki coolturalne 
  8. Życiowa pasja bibliofila 
7 książek, które chciałabym przeczytać:
  1. "Krystyna, córka Lavransa" S. Undset  - już nawet zaczęłam;)
  2. "Ojciec chrzestny" M. Puzo
  3. "Bezdomna" K. Michalak
  4. "Przygody dobrego wojaka Szwejka" J. Haszek
  5. "Wojna światów" H.G. Wells
  6. "Anna Karenina" L. Tołstoj
  7. "Uczta dla wron" G.R.R. Martin
6 powodów aby sięgnąć po książkę:
  1. Lubię autora i czytam wszystkie jego ksiązki
  2. Książka jest kontynuacją, a pierwsza część mi się podobała
  3. Widziałam ekranizację i chcę poznać pierwowzór
  4. Książka podobała się osobom, które mają gust podobny do mojego
  5. Interesuje mnie tematyka 
  6. Mam przeczucie, że będzie mi się podobać;)
5 powodów, żeby po książkę nie sięgać:
  1. Zbyt nachalna reklama w mediach.
  2. Jeżeli trzy poprzednie książki danego autora mi nie podeszły, raczej nie sięgnę po czwartą...
  3. Nie interesuję się tematyką zawartą w książce
  4. Z daleka pachnie ckliwym romansidłem
  5. Brak czasu...
4 miejsca, w których czyta się najlepiej:
  1. Własne łóżko/kanapa
  2. Zacieniony balkon w słoneczny dzień
  3. Pociąg dalekobieżny
  4. Poczekalnia w placówkach służby zdrowia (oczywiście, o ile nie jestem tam z dzieckiem)
3 autorów, na których książki czeka się zawsze za długo:
  1. Katarzyna Michalak - pomimo, że wydaje w miarę często coś nowego, to jednak czas oczekiwania baaardzo się dłuży
  2. Małgorzata Gutowska-Adamczyk - j.w.
  3. Marta Kisiel - ile czasu można czekać na kontynuację "Dożywocia"???
2 najlepsze ekranizacje:
  1. "Władca pierścieni"
  2. "Duma i uprzedzenie" - serial
1 autor niesłusznie zapomniany:
  1. Krystyna Siesicka - jedna z ulubionych autorek mojej młodości...

A jak wyglądałaby Wasza lista "55"?

19 komentarzy:

  1. Dziękuję za wyróżnienie. Zrewanżuję się informacją, że Marta Kisiel intensywnie pisze nową rzecz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Marta już jakiś czas temu, w czasie wywiadu w BiblioNETce obiecywała, że coś nowego się ukaże. Więc tak czekam... i czekam... i czekam...

      Usuń
    2. Ha! Na fejsbuku nawet fragmenty, co prawda tycie, się czasem pojawiają, wszystko na dobrej drodze:)

      Usuń
  2. No nie żartuj. NAPRAWDĘ nie czytałaś "Ojca chrzestnego"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę;(
      .
      .
      .
      .
      Ze wstydu zapadłam się pod ziemię...

      Usuń
    2. Nie ma się czego wstydzić, film chyba lepszy:)

      Usuń
    3. Mój egzemplarz się rozleciał :)

      Usuń
  3. Mam identyczne "6 powodów aby sięgnąć po książkę" ale z resztą już chyba całkiem inaczej - a zapomniany autor to u mnie Zarzycka. Siesicka jest jednak dość znana (lektury), a o Zarzyckiej prawie nikt nie wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siesickiej nie ma w lekturach:(

      A Zarzyckiej też szkoda...

      Usuń
  4. Błękitny Zamek, Mistrz i Małgorzata i ekranizacja dumy i uprzedzenia, brak wielkiego zachwytu biegunami to wystarczy by stwierdzić, że mamy podobne gusta i mogę tu śmiało szukać, czegoś dla siebie :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzucałeś nim o ścianę z rozpaczy, że to taka przeciętna książka? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję. Pod niektórymi wypowiedziami mogłabym się podpisać. Zwłaszcza te pięć powodów dla których po książkę nie sięgam, jak również cztery miejsca, w których czytam. A zniechęcenie do pisania kolejnej opinii, zwłaszcza, jeśli zaległości się mnożą - to chyba skutek wiosennego przesilenia. Też mi się nie chce i nie wiem, czy słusznie, ale łudzę się, że jak wyjdę z zaległości (może dzięki zwolnieniu mi się to uda) to potem pójdzie, jak z płatka :) Złudzenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się coraz przyjemniej w przyrodzie, więc liczę, że to otępienie wiosenne przejdzie...

      Usuń
  7. O literacka Muzo! Nie przeczytałaś Puzo?
    :)
    Bardzo ciekawe podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprzeczytany Puzo,
      Na półce z cicha jęczy...
      A literacka Muza
      Nad Norą Roberts ślęczy;)

      Usuń
  8. Aniu, wiem, że nie na temat... ale zastanawiam się, czy Ty czytałaś Mistrza K. Michalak, bo tak się zastanawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale leży na półce i czeka na majowy przedłużony weekend:)

      Usuń

Posty anonimowe będą kasowane - proszę podpisz się:)