piątek, 11 września 2015

Komu książki, komu?

Czas pędzi jak oszalały, już za nami pierwsza dekada września i rok szkolny już się zaczął na dobre. Tu przyznam się szczerze, że dawno nie miałam tak zajętego początku września - normalnie nie wyrabiam na zakrętach :(
No ale nie o tym miało być.

Tak się złożyło, że trochę przez pomyłkę trafiły do mnie dwie książki od Naszej Księgarni. Po konsultacji z miłą panią z wydawnictwa postanowiłam podzielić się tymi książkami z Wami, którzy w ten czy inny sposób trafiliście na mojego bloga. Ponieważ jedna z tych książek przeznaczona jest dla dzieci a druga raczej dla dorosłego czytelnika postanowiłam dorzucić do puli coś pośredniego ze swojej półki, czyli młodzieżówkę.



Tak więc zapraszam na konkurs w którym można wygrać takie oto nagrody (podpisy zlinkowane są do moich opinii na temat tych książek) :

Autograf za milion dolarów

Niepokorne. Klara

Dzika jabłoń
Regulamin konkursu:
  1. Konkurs organizuję ja, czyli właścicielka bloga "Lektury wiejskiej nauczycielki"
  2. Dwie pierwsze książki zostały przekazane przez wydawnictwo "Nasza Księgarnia", natomiast trzecia pochodzi z mojego księgozbioru.
  3. Konkurs trwa od 11.09. do 25.09.2015 r.
  4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 28.09.2015 r.
  5. Odpowiedź na pytanie, informację o wybranej nagrodzie oraz adres mailowy należy zostawić pod tym postem.
  6. Będę wdzięczna za zamieszczenie informacji o konkursie na Waszych blogach lub udostępnienie na FB (tak, tak "Lektury" mają tam od jakiegoś czasu swoją stronę), aczkolwiek nie jest to w żadnym razie warunek udziału.
  7. Wybór zwycięzcy będzie zależał od szczęśliwej ręki mojej prywatnej losowarki, czyli Piotrka.
  8. Ze zwycięzcą skontaktuję się drogą mailową, celem uzyskania danych adresowych potrzebnych do wysyłki książek.
  9. Zadanie konkursowe brzmi: Czytam dużo polskiej literatury, czego dowodem podstrona "Autorzy polscy". Jakiego autora/autorkę, których jeszcze tam nie ma moglibyście mi polecić?

14 komentarzy:

  1. Cóż, uważam, że kolejna powinna być to Agnieszka Lingas - Łoniewska , która pisze tak fantastycznie, że oczaruje każdego. Pojawiają się nowe powieści, a i te starsze podbijają serca czytelników. :)
    Z chęcią przeczytałabym tą trzecią, lub drugą powieść . :)
    Jeżeli podeślesz mi baner konkursowy, z chęcią udostępnie na bocznym pasku w nim, a na facebook'u już za moment, gdy tylko odszukam Twojego fp.
    slusarczyk144@wp.pl lub tylkomagiaslowa@gmail.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Elżbietę Isakiewicz i jej nietuzinkową książkę "Kaprys". Pod koniec września ma ukazać się jej nowa książka w wydawnictwie Perspektywa pt. "Lekkie halki czarownic". Będzie to zbiór miniaturek literackich, które można śledzić tutaj:
    https://www.facebook.com/E.Isakiewicz?fref=ts

    Z przyjemnością przeczytałabym książkę "Klara" Agnieszki Wojdowicz. Mam pierwszy tom:)

    Pozdrawiam:)
    urbanczyk.aleksandra@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie masz banerka, a nad odpowiedzią pomyślę, bo... powieści pani Anny J. Szepielak znasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja namawiam do przeczytania książek dwóch autorów ponieważ nie mogłam się zdecydować,któremu dać pierwszeństwo. Pierwsza autorka to trochę zapomniana - Dorota Terakowska i jej przepiękne powieści: "Poczwarka","Ono", "Spadające Anioły" czy "Kraina kota". Drugi autor to Sławomir Koper, który pisze beletrystykę historyczną.
    Mnie najbardziej podobały się: "Chorwacja.Przewodnik historyczny.","Ukraina.Przewodnik historyczny". czy "Miłość w Powstaniu Warszawskim."

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! W literaturze dla dzieci brakuje Zofii Staneckiej -tej od "Basi" ale również książeczek dla ciut starszych dzieci: "Nasza paczka i niepodległość O sześciu polskich świętach" lub "Domino i Muki. Po drugiej stronie czasu". Przeczytałabym "Dzika Jabłoń". Iza (izax1@poczta.onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  6. P.S. do mojego komentarza
    Chciałabym przeczytać "Dziką Jabłoń".
    koniczyna@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam polecić powieści Hanny Kowalewskiej, ale widzę, że czytałaś "Inną wersję życia", czyli sagę o Zawrociu zaczęłaś czytać niemal od końca. Skuś się na "Tego lata, w Zawrociu" - naprawdę warto:-)
    Nie znalazłam na Twojej liście Sonii Raduńskiej, więc polecam. Sonia nie pisze powieści. To skrawki codzienności, przemyślenia, spisane pięknym, trochę poetyckim językiem. Ja pisanie Sonii uwielbiam. Może i Tobie przypadnie do gustu:)
    justynader@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja polecę Tobie książki Katarzyny Enerlich. Autorka jest ciepłą, serdeczną osobą, i taką jest Ludmiła – główna bohaterka cyklu książek o PROWINCJI, nie tylko tej mazurskiej. Pani Kasia mieszka koło Mrągowa i w swych książkach przemyca piękno mazurskiej ziemi, jej smaków, zapachów, historii, a nawet zabobonów. Barwny język, lekki styl, autentyzm, piękne opisy przyrody, a nawet różne zdjęcia, smakowite przepisy kulinarne z naturalnych produktów, mądrość życiowa – to wszystko znajdziesz w serii książek „Prowincja pełna…”. Polecam też kryminał w wersji light „Studnia bez dnia”. Książki pani Kasi są miękko napisane. Je się nie czyta, je się pochłania!

    Wybieram „Autograf za milion dolarów”
    martucha180@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam wszystkie książki Marty Obuch, przede wszystkim jako lek na chandrę i jesienną depresję :).
    Wybieram Niepokorne. Klara.
    mrapala@poczta.onet.pl
    Pozdrawiam Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chciałabym polecić Pani książki współczesnego pisarza Marka Harnego. Mało reklamowany, wydaje mi się, że też mało znany. Ja na pierwszą jego książkę trafiłam przypadkiem, a potem już poszło. Czekam z niecierpliwością na każdą kolejną. Jego książki łączą współczesność z trudną przeszłością (II wojna światowa, lata powojenne). "Zdrajca" podejmuje trudny temat lustracji w kościele. Autor napisał też kilka kryminałów (jedyne kryminały jakie czytam). Wszystkie są naprawdę dobrze napisane, przemyślane i świetnie się je czyta. I co ciekawe, pożyczam je bardzo różnym osobom i u wszystkich wzbudzają duże zainteresowanie. Naprawdę polecam.

    Katarzyna Stanuch - nkatarzyna@poczta.onet.pl

    Wybieram książkę "Dzika jabłoń".

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecę książki młodej pisarki Katarzyny Mlek. Pani Katarzyna ma dość szerokie zainteresowania: malarstwo, poezja, muzyka, fotografia.
    Prywatnie jako dziecko była moją sąsiadką.

    Będę zadowolona z każdej wygranej książki :)
    Pozdrawiam.
    Małgorzata dzikm@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Uff, zdążyłam. Inaczej bym sobie nie darowała.

    Polecam polskich autorów najlepszych reportaży Wydawnictwa Czarne. To nie żadna fikcja literacka, ale pełen obraz rzeczywistości, która dzieje się dziś.
    Polecam Lidię Ostałowską i Wojciecha Tochmana.

    OdpowiedzUsuń
  13. ejotek1980@gmail.com
    wybieram Niepokorne. Klara

    Na Twojej liście nie ma Krystyny Mirek, której ciepłe powieści są wprost jak "od mamy".
    Ale dzisiaj chciałabym polecić Ci Lilianę Fabisińską. Czytałam "Córeczkę", opowiadającą o tym jak jeden niespodziewany gość stojący za drzwiami mieszkania może zmienić życie człowieka, wprowadzić zamęt, zasiać niepewność co do tego jak bardzo przeszłość powracająca do nas po latach, może wpłynąć na codzienne życie. Książka o miłości, odpowiedzialności a także chorobie. Po tej powieści myślałam, że autorka nie zaskoczy mnie już kolejną powieścią... Jakże się myliłam czytając "Śnieżynki"! To dopiero bomba! Przyjaźń, miłość, pewna obietnica i starania o dziecko, ponad wszystko, za wszelką cenę i w odniesieniu do religii.
    Aniu musisz poznać te książki! Ja jestem zachwycona. Recenzje znajdziesz na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń

Posty anonimowe będą kasowane - proszę podpisz się:)