niedziela, 3 czerwca 2012

I znowu hurtowo będzie...

Mam nadzieję, że to już ostatni taki post z cyklu "szwarc, mydło i powidło" ale chcę raz na zawsze odrobić wszystkie zaległości. 
Kurczę, zaczynam się zachowywać jak uczeń przed końcem roku - przez kilka miesięcy się obija (w moim wypadku cały maj to był) a na finiszu dostaje takiego przyspieszenia, że hej;)

Ale do rzeczy - po pierwsze stos. Właściwie stosik, ale cieszy oko:)

A w stosie, patrząc od dołu, możemy podziwiać:

  • "Byle dalej: W 888 dni dookoła świata" M. Owczarek, B. Skowroński - do recenzji od Świata Książki
  • "Księga kłamców" M. Zielke - do recenzji od autora:)
  • "Spełnione marzenia" L.M. Montgomery - z wymiany na LC
  • "Irlandzki sweter"N.R. Dickson - j.w.
  • "Tajemnica Abigel" M. Szabo - zakup własny, pierwszy w tym roku (ależ mam silną wolę) - po prostu musiałam mieć:)
  • "Chilijski nokturn" R. Bolano - wędrująca książka z BiblioNETki.
***********************************************************

Po drugie OTAGOWANA czyli odpowiadam na pytania od Patrycji:

1. Czy napisałeś/aś kiedyś list do autora książki, którą akurat przeczytałeś/aś? Albo myślisz o tym?

List to trochę za dużo powiedziane - napisałam kiedyś maila do Kasi Michalak z zachwytami nad "Poczekajką" (to była jeszcze poprzednia jej strona) i z tego wszystkiego popełniłam błąd, bo zamiast Patrycji z Chatki Wiedźmy wyszła mi Patrycja z Chatki Wdowy...
Kasia bardzo miło odpisała, zwróciła uwagę na pomyłkę a mnie się strasznie głupio wtedy zrobiło:(
Od tej pory dwa razy czytam zanim cokolwiek wyślę...
A od kiedy prowadzę bloga zdarzyło mi się z kilkoma autorami korespondować. Ale Kasia była pierwsza:)

2. Jaka jest wg Ciebie najlepsza książka z fantastyki? Poleć mi  jakiś tytuł biorąc pod uwagę, że nie czytam tego gatunku, a chcę poznać.

To trudne pytanie, bo jeżeli polecę Ci coś co nie "zaskoczy" to będę miała wyrzuty sumienia. Ale pomyślmy... W ciemno "Dożywocie" M. Kisiel. A poza tym klasyka czyli "Hobbit" Tolkiena i "Diuna" Herberta. mnie osobiście bardzo podoba się to co piszą polskie autorki - Anna Brzezińska, Ewa Białołęcka, Maja Lidia Kossakowska więc może i Tobie przypadłyby do gustu? 
Mam nadzieję, że Fenrir mnie nie połknie żywcem za te propozycje, ale nijak mi nie pasuje do Ciebie takie bardziej mroczne i krwawe fantasty, które on by preferował;)

3. Czy pamiętasz książkę, dzięki której pokochałeś swojego ulubionego autora?

Jasne:) A, że ulubionych autorów mam kilku to i książek jest kilka:
  • Joanna Chmielewska - "Wszyscy jesteśmy podejrzani"
  • Katarzyna Michalak - "Poczekajka"
  • Monika Szwaja - "Dom na klifie"
  • Małgorzata Musierowicz - "Kwiat kalafiora"
  • Lucy Maud Montgomery - "Błękitny zamek"
  • Clive Cussler - "Zabójcze wibracje"
4. Pomyśl sobie, że nie możesz czytać, powiedzmy przez jakiś czas. Nie masz dostępu do żadnej książki, co robisz, czym się zajmiesz w wolnych chwilach?

Rozwiązuję krzyżówki i liczę dni do chwili kiedy będę mogła złapać jakąś książkę:)

5. Lubisz Targi Książkowe?

I tak, i nie. 
Nie lubię tłoku w żadnych okolicznościach a na takiej imprezie nie da się go ominąć. Targi w Krakowie, na których byłam jesienią wymęczyły mnie setnie - za dużo ludzi, gwaru, gorąco, duszno, ciasno... No nie lubię i już - widać nie jestem zwierzęciem stadnym...
Ale z drugiej strony można zamienić chociaż jedno zdanie z ulubionym autorem, spotkać się z innymi maniakami literatury (np. gdyby nie Targi raczej nie spotkałabym Engi, Kingi czy Leny bo zwyczajnie za daleko od siebie mieszkamy...), czy kupić coś fajnego:)

6. Jak wypowiadasz słowo 'wydawnictwo' pierwsza myśl, to?

Chciałabym mieć swoje własne:)

7. Zakładka do książki to dla Ciebie...?

Każda rzecz może awansować do tej odpowiedzialnej funkcji - kiedyś założyłam książkę dowodem rejestracyjnym do samochodu. Robert się później ze trzy dni do mnie nie odzywał, bo miał jakieś bardzo ważne spotkanie, nie mógł znaleźć tego dowodu, w końcu pożyczył samochód od szwagra ale i tak się spóźnił. Na szczęście sprawę udało mu się załatwić, bo w innym wypadku to chyba bym na dzień dzisiejszy była już po rozwodzie:(
Natomiast listy, rachunki, karty do bankomatu to standard jest. Co dziwne, mam całą szufladę przeróżnych zakładek, więc nie potrafię wytłumaczyć dlaczego ich nie używam...

8. Czy jakaś książka Cię zawstydziła?

Zawstydziła to może nie, natomiast po kilku książkach pozostał mi niesmak. Ale nie chcę o nich wspominać.

9. Lubisz poezję? Czy jest wiersz, tomik do którego wracasz?

Lubię. Najbardziej Pawlikowską-Jasnorzewską, Tuwima, Gałczyńskiego,Szymborską, Stachurę. 
A ukochany wiersz? "Prośba o wyspy szczęśliwe" Gałczyńskiego.

10. Jaki jest Twój ulubiony cytat?

Trudno wybrać tylko jeden. Kilka bardzo dla mnie ważnych cytatów jest TUTAJ

11. Książka, której teraz wyczekujesz, to...?

To są dwie książki - "Róża z Wolskich" M. Gutowskiej-Adamczyk i "Nadzieja K. Michalak.

*******************************************************

Po trzecie TOP10

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięciu ulubionych bohaterów dziecięcych.

Żeby sprawiedliwie było 5 będzie książkowa a 5 filmowa.

Jeśli chodzi o literackie portrety najmłodszych to nikt nie przebije 


Mikołajka.

Tylko troszeczkę ustępuje mu rodzeństwo Chabrowiczów. 


Janeczka i Pawełek 
to bohaterowie serii książek, której autorką jest Joanna Chmielewska.

Większość pewnie zna "Tajemniczy ogród" F.H. Burnett. Z tej książki pochodzi mój kolejny ulubieniec


Dick 
To ten z wiewiórką na ramieniu.

I wreszcie chłopiec, który zawitał na Zielone Wzgórze w drugim tomie przygód Ani czyli 


Tadzio Kent

Filmowa piątka przedstawia się następująco:


Flora McGrath z filmu "Fortepian" 


Anakin Skywalker z filmu "Gwiezdne wojny. Mroczne widmo"


Filip z serialu "Rodzina zastępcza"


Syn z serialu "Tata, a Marcin powiedział..."


Michelle z serialu "Pełna chata"

10 komentarzy:

  1. E, w ostatnich latach to porządne, staroszkolne fantasy to twór wręcz zapomniany, ten gatunek to teraz raczej forma dojenia kasy jak najmniejszym kosztem.
    Ja akuratnie za Kossakowską zbyt nie przepadam, a od Brzezińskiej to w ogóle się z hukiem odbiłem. Viva la science-fiction!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Pełna chata" :)) - uwielbiałam ten serial!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny stosik! :) Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem bardzo ciekawa Twojej recenzji książki "Księga kłamców"
    wczoraj skończyłam ją czytać i niespecjalnie przypadła mi do gustu
    dlatego z chęcią poznam opinię innej osoby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Chodzi" za mną ten "Irlandzki sweter" i pięknie dziękuję Ci za odpowiedzi, "Dożywocie" uwielbiam, a resztę w miarę możliwości przetestuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie numerem jeden jest właśnie rodzeństwo Chabrowiczów:)i pies Chaber oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Mikołajka, a Filipa z Rodziny Zastępczej także bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny stosik :) Jak tu można nie lubić Mikołajka? Jest fantastyczny! A Filip jak byłam trochę mniejsza był moim wzorcem do naśladowania- ależ wtedy byłam materialistka ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Targi Książki w Krakowie! Całkowicie się z Tobą zgadzam, to było istne pandemonium. Ale cieszę się ze spotkania z Julią Hartwig, Krynickim, Barbarą Toruńczyk...

    OdpowiedzUsuń

Posty anonimowe będą kasowane - proszę podpisz się:)