wtorek, 31 grudnia 2013

Znowu minął rok...

Mija kolejny rok, część społeczeństwa baluje, część gapi się w telewizor, mój Piotrek wpatruje się w budzik, żeby nie przegapić północy a ja tworzę czytelnicze podsumowanie 2013 roku.

Na początek statystyka - dzięki ci BiblioNETko:)

W sumie przeczytałam  197 książek, w tym:
  • biografia/autobiografia/pamiętnik - 13
  • fantasy - 10
  • historyczna - 3 
  • horror - 1
  • klasyka obca - 9
  • klasyka polska - 1 (bardzo się wstydzę...)
  • literatura dziecięca/młodzieżowa - 33 
  • literatura faktu - 4
  • literatura współczesna polska - 28
  • literatura współczesna zagraniczna - 32
  • poezja - 0
  • przygodowa - 0
  • publicystyka literacka i eseje - 3
  • romans - 12
  • satyra - 2
  • science fiction - 5
  • thriller/sensacja/kryminał - 38
  • utwór dramatyczny - 0
  • literatura popularnonaukowa - 3
Najlepszym czytelniczo miesiącem był czerwiec (24 książki) najsłabszy wynik (tylko 11 książek) zanotowałam w maju i listopadzie. Napisałam 175 mniej lub bardziej rozbudowanych opinii (bo recenzje to raczej nie są), które publikuję tutaj i na BiblioNETce. 8 moich opinii zostało wyróżnionych "redakcyjną polecanką", a dwie wygrały cykliczny konkurs na najlepszą recenzję. 

Najlepsze książki tego roku:
  • "Znaczy Kapitan" K.O. Borchardt
  • "Ciumkowie w szkocką kratę" P. Beręsewicz
  • "Dom duchów" I. Allende
  • "Paryż: Miasto sztuki i miłości w czasach belle epoque" M. Gutowska-Adamczyk, M. Orzeszyna
Najsłabsze okazały się:
  • "Nasza klasa i co dalej" E. Lenarczyk
  • "Nakarmić wilki" M. Nurowska
  • "Szukając Noel" R.P. Evans
Autorzy z którymi spotkałam się w tym roku po raz pierwszy i chętnie tę znajomość będę kontynuować:
  • Isabel Allende
  • Paweł Beręsewicz
  • Karol Olgierd Borchardt
  • Marcin Bruczkowski
  • Elżbieta Cherezińska
  • Daria Doncowa
  • Martha Grimes
  • Aleksandra Marinina



Za kilka godzin pożegnamy rok 2013 i powitamy Nowy Rok 2014. Sądzę, że wszyscy wiążemy z nim jakieś nadzieje i plany. 
I tu, z tego miejsca życzę wszystkim, aby się te plany i marzenia spełniły. 
Wszystkiego najlepszego kochani:)

12 komentarzy:

  1. Szczęśliwego Nowego Roku!
    Boski wynik, kiedy Ty to wszystko czytasz, kobieto? :) gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecko już duże, telewizji nie oglądam, fejsbuka nie mam, to i czas się znajduje;)

      Usuń
  2. Super podsumowanie! Serdeczności w Nowym Roku xxx.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny wyniki, którego można pozazdrościć :)
    U mnie 94 w tym roku, ale jestem zadowolona.
    Oby 2014 był lepszy - pod każdym względem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę czytać tych twoich podsumowań, zawsze mnie frustrują :)
    Udanego 2014, rodzinnie, zawodowo i czytelniczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za życzenia:)
      A tam frustrują - na wsi mieszkam, rozrywek poza TV żadnych (zresztą i tak jej nie oglądam) to trzeba coś z wolnym czasem robić;)

      Usuń
  5. Borchardta od dawna mam w planach. "Dom duchów" znam tylko w wersji filmowej, moim zdaniem rewelacja.
    Wspaniałego Nowego Roku, Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Borchardt cudny jest bez dwóch zdań.
      "Dom duchów" (a właściwie "Dom dusz", bo film ma nieco inny tytuł) też widziałam - majstersztyk. A książka jest jeszcze lepsza.

      Też życzę udanego roku:)

      Usuń

Posty anonimowe będą kasowane - proszę podpisz się:)